Els horaris laborals de les famílies sovint impossibiliten que els nostres fills i filles puguin dinar a casa.

Aquesta realitat ha convertit el servei de menjador escolar en una necessitat social i en un element que atorga un valor afegit al centre docent quan una família ha de decidir on escolaritzarà als seus fills.

El menjador escolar, és més que un espai on els alumnes satisfan les seves necessitats alimentàries.

Els usuaris d’aquest servei es troben en una etapa vital on s’ha de garantir una dieta equilibrada i adequada que n’afavoreixi el creixement, on l’assoliment d’hàbits i actituds és fonamental per al seu desenvolupament personal i on s’han d’assumir els valors de companyerisme, respecte i tolerància.
Així doncs, el servei de menjador escolar l’entenem com un espai de lleure educatiu que fomenta la salut, els hàbits i els valors socials. En aquests tres elements es basa sempre l’empresa Àmbit escola.

Adaptem els menús per als alumnes amb algun tipus d’intol·lerància alimentària, que necessiten alguna dieta especifica. Respectem la diversitat i modifiquem els menús en funció dels hàbits i costums culturals dels alumnes.

L’elaboració de tots els aliments es fa integrament a la cuina de l’escola sense utilitzar matèries precuinades ni plats preparats, només utilitzem oli d’oliva i mai fem servir la fregidora.
Introduïm, sempre que el preu de mercat ho permet, productes ecològics en l’elaboració dels nostres plats.

Donem especial importància a l’adquisició de bons hàbits pel que fa a la higiene bucodental. Com qualsevol hàbit requereix d’un aprenentatge per aconseguir que es converteixi en una cosa rutinària. Des d’Àmbit escola s’ofereix un raspall de dents i un dentífric adient a l’edat dels infants, i cada dia, després de dinar i seguint un ordre per cursos, tots els infants es renten les dents seguint els consells que donen els monitors perquè es faci correctament.

El centre d’interès del menjador és el treball de les diferents gastronomies del món. Cada mes aprenem una gastronomia diferent i l’últim divendres del mes, fem una festa ambientada menjant el menjar típic del lloc conegut.